De trainingen

De trainingen zijn toegankelijk voor iedereen, voor de beginnende sporter, de fanatieke sporter die graag extra ondersteunend aan zijn/haar sport(bijv: tennis of golf) wil trainen of wanneer je net uit een revalidatie traject komt, 40UP Fitness is er voor jou!

Binnen de 40UP Fitness trainingen wordt oa aandacht besteed aan een vier grond motorische eigenschappen kracht, uithoudingsvermogen(spier), coördinatie en lenigheid.
De grond motorische eigenschappen zijn belangrijk voor het bewegen in het dagelijkse leven en tijdens het sporten.

Kracht
Hiermee bedoelen we spierkracht. Spierkracht hebben we nodig om te kunnen bewegen en voor een goede houding. In het dagelijks leven en in de sport heb je spierkracht nodig.

Lenigheid
Om een beweging te kunnen maken, moet de bewegingsuitslag groot genoeg zijn.

Uithoudingsvermogen
Het kunnen volhouden over een langere tijd met een bepaalde intensiteit. Het uithoudingsvermogen is te verdelen in 2 het cardiovasculaire systeem (hart en long) en het uithoudingsvermogen van de spier.

Coördinatie
Coördinatie is de afstemming van zenuwen op spieren, maar ook de motorische activiteit in de spieren. Coördinatie is wellicht de belangrijkste eigenschap. Zonder coördinatie kun je niet goed lopen, wandelen of verantwoord een gewicht verplaatsen.

Tijdens een training, de oefeningen, van 40UP Fitness wordt gebruik gemaakt van eigen lichaamsgewicht of losse materialen zoals: dumbells, kettlebells, etc.

Een training bestaat, indien mogelijk, zoveel mogelijk uit gecombineerde oefeningen.

De voordelen van gecombineerde oefeningen zijn:

  • Een groot deel van het lichaam en de spieren wordt geactiveerd;
  • Een goede, duidelijke, transfer naar het dagelijks leven;
  • Efficiënt en effectief.

Een voorbeeld van een gecombineerde oefening zie je in dit filmpje, YOUTUBE kanaal.

High Intensity Block
Ook High Intensity Block(HIB) kan onderdeel zijn van een training, een HIB bestaat uit korte oefeningen op een hoog tempo die het cardio vasculaire(hart en longen) systeem aanspreken.

Een training van 40UP betekent gegarandeerd effectief en efficiënt trainen. Onderzoek toont aan dat langere trainingssessies niet nodig zijn, 45/60 minuten is meer dan voldoende. Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van de training. Het advies is, zeker in de beginfase, wekelijks twee keer te trainen.

De trainingen vinden plaats in de fitnessruimte van Kickboksen Groningen, Friesestraatweg 231 in Groningen.

Mocht u vragen hebben over bovenstaande dan laat het weten.